بازتاب شهادت اسماعیل هنیه  در رسانه های اندونزی

بازتاب شهادت اسماعیل هنیه در رسانه های اندونزی...

اندونزی حمله ای را که به شهادت اسماعیل هنیه انجامید، محکوم کرد

11 مرداد 1403

دولت اندونزی از طریق وزارت امور خارجه اندونزی حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر گروه مقاومت فلسطینی حماس در روز چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری شد، محکوم کرد.

https://mediaindonesia.com/internasional/689218/indonesia-kecam-serangan-yang-tewaskan-ismail-haniyeh

در محکومیت شهادت اسماعیل هنیه، معاون رئیس جمهور: او یک مبارز آزادی فلسطین بود

11 مرداد 1403

معروف امین، معاون رئیس جمهور شهادت اسماعیل هنیه رهبر ارشد حماس در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در سفر رسمی به تهران، ایران را محکوم کرد.

https://nasional.sindonews.com/read/1427105/15/kutuk-tewasnya-ismail-haniyeh-wapres-dia-pejuang-kemerdekaan-palestina-1722492489

رئیس جمهور جوکووی قتل اسماعیل هنیه رهبر حماس را محکوم کرد

11 مرداد 1403

رئیس جمهور جوکو ویدودو (جوکووی) به شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله ای در تهران اظهار نظر کرد. جوکووی معتقد بود که این تراژدی نوعی خشونت و قتل است که قابل تحمل نیست و در قلمرو حاکمیتی ایران رخ داده است.

https://nasional.sindonews.com/read/1426971/15/presiden-jokowi-kecam-pembunuhan-pemimpin-hamas-ismail-haniyeh-1722485286

محمدیه از جهان می خواهد که اسرائیل را به خاطر شهادت هنیه محکوم کند

11 مرداد 1403

انوار عباس، از مسؤولان دفتر مرکزی سازمان اسلامی محمدیه، از جامعه جهانی خواست اسرائیل را به خاطر قتل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی گروه مقاومت فلسطینی حماس در روز چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری، محکوم کنند.

https://mediaindonesia.com/internasional/689217/muhammadiyah-imbau-dunia-kutuk-israel-bunuh-ismail-haniyeh

https://www.antaranews.com/berita/4229279/muhammadiyah-minta-dunia-kutuk-israel-atas-kematian-haniyeh

حزب شریکت اسلام قتل اسماعیل هنیه را محکوم کرد

11 مرداد 1403

ریاست مرکزی شریکت اسلام شهادت اسماعیل هنیه از رهبران ارشد حماس در تهران را تسلیت گفت. شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس در اثر حمله موشکی رژیم صهیونیستی بار دیگر عدم تمایل به برقراری صلح در خاورمیانه را ثابت می کند. این حمله همچنین یک ایجاد وحشت و ترور علیه بشریت است.

حمدان زولفا، رئیس شریکت اسلام و رئیس سابق دادگاه قانون اساسی جمهوری اندونزی روز چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری گفت، «ریاست مرکزی شریکت اسلام این حمله وحشیانه را به شدت محکوم می‌کند و شهادت اسماعیل هنیه را عمیقاً ابراز تسلیت می‌کند».

https://nasional.sindonews.com/read/1426697/15/pp-syarikat-islam-kecam-pembunuhan-ismail-haniyeh-1722431258

بیانیه سازمان اهل بیت اندونزی (ابی) در خصوص شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس)

10 مرداد 1403

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، به عنوان یکی از چهره های مبارز برای استقلال فلسطین شناخته شده است. او سال ها در خط مقدم مبارزه با استعمار و ظلم و ستم مردم فلسطین ایستاد. شهید اسماعیل هنیه نه تنها نماد مقاومت، بلکه رهبری بود که همواره خواستار اتحاد و مقاومت به عنوان راهی برای دستیابی به استقلال فلسطین بود.

امروز، مبارزان آزادی در سراسر جهان در غم از دست دادن او که در اثر اقدامات تروریستی دشمنان دین و بشریت به شهادت رسید، عزادارند. اقدام وحشیانه که منجر به شهادت اسماعیل هنیه شد، اقدامی ظالمانه، فریبکارانه، بزدلانه و در عین حال احمقانه بود. زیرا شهادت رزمنده ای مانند اسماعیل هنیه نه تنها نهضت مقاومت را متوقف نخواهد کرد، بلکه در واقع مشوق مضاعفی برای مبارزان برای مقاومت تا رسیدن به استقلال کامل فلسطین خواهد بود.

با توجه به اینکه شهید اسماعیل هنیه نماد مقاومت در فلسطین به طور خاص و منطقه غرب آسیا به طور کلی است، اعتقاد بر این است که شهادت وی باعث تشدید تنش و درگیری گسترده خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، این سناریو به پایان تاریخ استعمار وحشیانه صهیونیستی در فلسطین از سال 1948 منجر خواهد شد.

در همین راستا، اهل بیت اندونزی (ابی) بیانیه زیر را ابلاغ می کند:

  1. عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده و همه مردم فلسطین و همچنین همه آزادیخواهان که برای استقلال فلسطین اهمیت می دهند و پیوسته مبارزه می کنند، ابراز می کنیم.
  2. طراحان و عوامل تروریستی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس شدند را به شدت محکوم می کنیم و این اقدام تروریستی را به عنوان اقدامی شنیع و بزدلانه که مستحق قصاص و مجازات است، می دانیم.
  3. از رژیم استعماری صهیونیستی خواستاریم که خود را مسئول اقدامات تروریستی اعلام کند که نه تنها گروه حماس، بلکه تمامی جناح های مقاومت ملی فلسطین، حتی محور مقاومت منطقه را هدف قرار می دهد.
  4. اقدام تروریستی علیه اسماعیل هنیه و یک سری اقدامات تروریستی قبلی مانند بمباران یک منطقه مسکونی در ضاحیه در جنوب بیروت لبنان، رژیم استعماری صهیونیستی «اسرائیل» را به بیشترین مسئولیت در احتمال تشدید تنش در قالب وقوع یک جنگ در مقیاس منطقه ای تبدیل می کند.
  5. از همه مسلمانان خواستاریم که برای مبارزه با تروریسمی که بارها توسط رژیم استعماری صهیونیستی راه اندازی شده است، در قالب مبارزه برای عدالت و استقلال مردم فلسطین از بحر تا نهر، متحد شوند.

جاکارتا، 31 جولای 2024 (10 مرداد 1403 ش)

رئیس سازمان اهل بیت اندونزی (ابی)

زاهر یحیی

https://www.ahlulbaitindonesia.or.id/berita/siaranpers/pernyataan-sikap-ormas-ahlulbait-indonesia-abi-atas-gugur-syahidnya-ismail-haniyah-pemimpin-gerakan-perlawanan-islam-hamas/

گروه "شبکه فلسطین آزاد اندونزی" اسرائیل را به دلیل شهادت اسماعیل هنیه محکوم کرد

10 مرداد 1403

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، بامداد چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری در حمله ای در ایران به شهادت رسید. در واکنش به این حادثه، گروه شبکه فلسطین آزاد (Free Palestine Network) بیانیه قاطعی صادر کرد.

شبکه فلسطین آزاد  اندونزی اعلام کرد که این اقدام تروریستی یک اقدام بزدلانه از سوی اسرائیل است. این شبکه در بیانیه ای نوشت: ما هر شکلی از ترور اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می کنیم.

این اقدام تروریستی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به حقوق بین الملل اهمیتی نمی دهد و حوزه جنایات آن محدود به فلسطین نیست، بلکه به مناطق مختلف تسری پیدا می کند.

شبکه فلسطین آزاد اندونزی از دولت اندونزی دعوت می کند که قتل اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم کرده و گام های مهمی در حمایت از استقلال فلسطین بردارد. از همه مردم اندونزی می‌خواهیم تا شهادت اسماعیل هنیه را برای حمایت از مبارزات برای استقلال فلسطین به یک حرکت واحد تبدیل کنند.

همچنین از مردم اندونزی خواست تا احزابی را که همدستان اسرائیل در اندونزی هستند شناسایی کرده و مراقب باشند.

https://kumparan.com/kumparannews/kelompok-free-palestine-network-ri-kutuk-israel-terhadap-kematian-ismail-haniyeh-23EiFgvZDXi/full

قتل اسماعیل هنیه؛ رسانه و کادربندی در اندونزی

10 مرداد 1403

بامداد چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری خبر قتل اسماعیل هنیه در تهران منتشر شد. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران در یک سفر رسمی به سر می برد. محل سکونت وی در تهران ساعت 2 بامداد به وقت محلی مورد اصابت یک موشک هدایت شونده قرار گرفت. تاکنون مظنون اصلی اسرائیل است.

در دیپلماسی جهانی، اسماعیل هنیه نماینده گسترده حماس است. مذاکرات آتش بس همیشه اسماعیل هنیه را شامل می شود.

رسانه های گروهی اندونزی چگونه این حادثه را گزارش کرده اند؟ گزارش قتل اسماعیل هنیه رهبر مبارزان آزادیبخش الاقصی در رسانه های گروهی اندونزی قابل توجه است.

گزارش رسانه های اندونزی

عناوین رسانه های گروهی اندونزی از قتل اسماعیل هنیه به این شرح است:

  • آنتارا: اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله اسرائیل در ایران درگذشت
  • دتیک: اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله در ایران کشته شد
  • رپوبلیکا: اسماعیل هنیه رهبر حماس کشته شد
  • سی‌ان‌ان: اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران ایران کشته شد
  • کمپاس: اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران ایران کشته شد
  • سِندو: اخبار فوری: اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران کشته شد
  • ویوا: «اخبار فوری: اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران کشته شد
  • مترو تی وی: اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران کشته شد.

کلمه ای که برای توصیف این واقعه استفاده شده است کشته شدن (7 بار) است. تنها کلمه ای که متفاوت است آنتارا است که از کلمه درگذشت استفاده کرده است.

بدیهی است که رسانه ها در اندونزی از استفاده از کلمه شهید امتناع می ورزند، حتی اگر اسماعیل هنیه در مبارزه برای آزادسازی الاقصی، اولین قبله مسلمان جهان جان باخت.

اگر قتل رهبر مبارزاتی مانند اسماعیل هنیه با کلمه کشته شدن در مذاکرات رسانه های داخلی نمایش داده شود، در انتخاب این کلمه منافع چه کسی تامین می شود؟ منافع صهیونیستی؟

بیاییم تصور کنیم، اگر ژنرال سودیرمن به عنوان کشته شده ثبت شود، واکنش مردم اندونزی چه خواهد بود؟ همیشه گفته می شود که ژنرال سودیرمن در جنگ شهید شد؟ تفاوت ژنرال سودیرمن و اسماعیل هنیه چیست؟ هر دو مبارز آزادی بودند. یکی مبارز برای استقلال اندونزی، دیگری مبارز برای استقلال سزرمین اولین قبله مسلمانان جهان.

https://mediaislam.id/pembunuhan-ismail-haniyeh-media-dan-framing-di-indonesia/

ائتلاف دفاع از فلسطین در سوگ کشته شدن رهبر حماس است، برای اقدام همبستگی در 3 آگوست (13 مرداد ماه جاری) آماده می شود

پنجشنبه، 11 مرداد 1403

ائتلاف مردمی اندونزی در دفاع از فلسطین عزادار کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در حمله موشکی به ایران است. آنها در 13 مرداد ماه جاری در مقابل سفارت ایالات متحده در مرکز جاکارتا، یک اقدام همبستگی برگزار خواهند کرد.

سودرنوتو عبدالحکیم، رئیس روابط خارجی و همکاری بین‌المللی مجلس علمای اندونزی، دولت اندونزی را تشویق کرده است تا دوباره به خاطر استقلال فلسطین تحکیم کند. او همچنین خواستار اعزام سربازان به فلسطین است.

https://koma.id/2024/08/01/aliansi-bela-palestina-berduka-atas-tewasnya-pemimpin-hamas-siap-aksi-solidaritas-3-agustus/

گوس یحیی به کشته شدن اسماعیل هنیه اظهار نظر کرده است و از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کند

11 مرداد 1403

یحیی خلیل ستاقوف، رئیس سازمان نهضت العلماء درگذشت رهبر سیاسی حماس را در محل اقامت وی ‌در تهران چهارشنبه، 10 مرداد ماه جاری تسلیت گفت: به عنوان رئیس نهضت العلماء، درگذشت اسماعیل هنیه، رهبر حماس را تسلیت عمیق می‌گویم.

وی تأکید کرد که تسلیت وی صرفاً مبتنی بر ارزش های انسانی و فارغ از هر مسیر سیاسی است.

https://nu.or.id/nasional/gus-yahya-respons-kematian-ismail-haniyeh-dukung-otoritas-negara-palestina-oOeut

کد خبر 20489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =